منوی سايت
ورود اعضا
نام کاربری
کلمه عبور
بازيابی کلمه عبور  | عضويت
تاريخ:بيستم و دوم دی 1394 ساعت 16:37   |   کد : 150
گزارش کارگاه آموزشی بانکداری بدون شعبه
گزارش کارگاه آموزشی بانکداری بدون شعبه
 به منظور افزایش کارآمدی بانک نیاز است که به سمت تحول شعب بانکی حرکت کنیم.
 به گزارش دبیرخانه همایش «بانکداری بدون شعبه» توسط دکتر محمد مظاهری (مدیرعامل شرکت توسن تکنو) در بعدازظهر روز دوم همایش برگزار شد. مظاهری در این کارگاه به مفهوم بانکداری بدون شعبه پرداخت و اشاره کرد که با وجود تنگنای اعتباری و مشکل تأمین مالی در کشور، وضعیت کنونی بانک‌ها در شرایط مناسبی قرار ندارند و در این وضعیت نیاز است که به سمت کارآمدی بانک‌ها  و را‌ه‌های افزایش آن حرکت کنیم.

او در جواب این سوال که آیا شعبه را می‌توان حذف کرد یا خیر توضیح داد: «رفتار مشتری با آمدن موبایل، تبلت و خدمات اینترنتی، نسبت به بانک‌ها و شعب تغییر کرده است. بر اساس بررسی‌هایی صورت گرفته، حضور شعب کماکان مورد نیاز است و نمی‌توان به طور کل شعب را حذف کرد. با این حال نیاز است که چارچوب و ساختار شعب بانکی متحول شود و به سمتی حرکت کند که متناسب با رفتار مشتریان باشد».

مدیرعامل شرکت توسن تکنو اشاره کرد که دلیل اصلی عدم حذف شعب ضرورت وجود تعامل انسانی است و مشتریان برای حل مشکلات خود نیاز دارند به شعبه مراجعه کنند. او در ادامه گفت: «۳۰ درصد از بانکداران با مشکل عدم وفاداری مشتریان خود روبرو هستند. مطالعات بیانگر این است که افراد خصوصاً متولدین دهه ۸۰ میلادی تا ۲۰۰۰ به بانک‌های بدون خدمات اینترنتی و موبایل وفادار نبوده و جذب بانک‌هایی می‌شوند که چنین خدماتی را ارائه می‌‌دهند».

دکتر مظاهری عنوان کرد که برای افزایش کارآمدی بانک نیاز است که هزینه‌های بانکی را کاهش دهیم. او در ادامه گفت که با وجود مراجعات کم مشتریان به بانک‌ها، برای مشتریان اهمیت دارد که بانک شعبه داشته باشد و در نتیجه نمی‌توانیم به طور ناگهانی تکنولوژی را جایگزین شعبه کنیم. همچنین وجود شعبه برای جذب مشتری و ایجاد وفاداری در مشتریان بسیار مهم است. مدیرعامل شرکت توسن تکنو بیان کرد که در کشور ایران هنوز تفکر تغییر و تحول چارچوب شعب بانکی وجود ندارد و همچنان نیاز به زمان داریم.

 در بخش دوم این کارگاه به بررسی بانکداری بدون شعبه در ایران پرداخته و عنوان شد: «تعداد شعب در ایران رو به افزایش است و با بررسی‌های صورت گرفته درصد بیشتری از هزینه‌های بانک‌های کشور، اداری و عمومی شامل پرسنلی و تشکیلاتی می‌باشد. همچنین هزینه عمومی اداری به ازای هر شعبه به دلیل استفاده از بانکداری سنتی بسیار زیاد است».

دکتر مظاهری در پایان خاطر نشان شد: «به منظور افزایش کارآمدی بانک نیاز است که به سمت تحول شعب بانکی حرکت کنیم».

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان