تاريخ :
هفتم بهمن 1393 ساعت 13:40
|
| |
کد : 339
|
|
مدیر M-Commerce اریکسون عنوان کرد:
چالشها و فرصتهای تجارت با تلفن همراه
«رابطه میان زیرساخت شبکه ارتباطی با توسعه خدمات مالی مدرن، همانند رابطه ریل با قطار است که بدون در اختیارداشتن شبکه ریلی امکان حرکت آن وجود ندارد».
|
پیتر هویمن از سخنرانان کلیدی روز دوم همایش چهارم بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت که درباره تأثیر تلفنهای هوشمند همراه بر صنعت بانکداری سخن می گفت با بیان این مطلب ادامه داد: «چالشها و فرصتهای زیادی برای توسعه خدمات مالی وجود دارند. از مهمترین پتانسیلهای موجود در این زمینه میتوان به وجود ۲٫۵ میلیارد نفر فاقد حساب بانکی و رشد گسترده تلفنهای همراه هوشمند در دسترس افراد اشاره کرد. عملکرد بسیار خوب کارتهای بدهی در ایران به عنوان فرصتی برای توسعه پرداختهای همراه است».
این کارشناس ارشد شرکت اریکسون در ادامه گفت: «ظرف ۱۰۰ سال منتهی به سال ۱۹۷۵ یک میلیارد ارتباط مکانی به ثبت رسیده است. این در حالیاست که از سال ۱۹۷۵ الی ۲۰۰۰ میلادی تعداد ارتباطات فرد به فرد به ۵ میلیارد و تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵۰ میلیارد ارتباط از طریق دستگاههای مخابراتی خواهند رسید. بنابراین دسترسی به ابزارهای هوشمند رشدی بسیار سریع را تجربه خواهند کرد».
او در ادامه رابطه میان زیرساخت شبکه ارتباطی با توسعه خدمات مالی مدرن، همانند رابطه ریل با قطار دانست که بدون در اختیارداشتن شبکه ریلی امکان حرکت قطار وجود ندارد، اینگونه ادامه داد: «هرم نوآوری و پیادهسازی خدمات موبایل شامل پنج طبقه است که قاعده این هرم را چارچوب هدفمند مبتنی بر هدف و مشارکت دولت و رأس آن را اکوسیستم فراگیر تشکیل میدهد».
پیتر هویمن در پایان سخنرانی خود با اشاره به عملکرد شرکت اریکسون در حوزههای مرتبط با توسعه خدمات مالی پیشنهاداتی را برای تسریع اینگونه خدمات در بازار کشورهای در حال توسعه مطرح کرد که از آن جمله می توان به دیجیتالیکردن پوشش مالی، تلاش در جهت کاهش هزینه مبادلات امن و تقویت منافع مشترک میان ذینفعان در ارائه خدمات اشاره کرد.
|