محورهای مسابقه سخن تازه
|
۱
|
پرداخت موبایل: شیوههای نوین پرداخت نفر به نفر یا خرید کالا از طریق موبایل و راهکارهای اجرایی و امن که قابلیت پیادهسازی در کشور را داشته باشد.
|
۲
|
سیستمهای پرداخت خرد: پرداختهای خرد (micropayment) مانند کرایه وسایل نقلیه عمومی، خریدهای جزئی، پارکومتر، سینما، بلیت موزهها و ... که از ریسک پایینتری نسبت به پرداختهای متوسط و کلان برخوردارند، چنانچه با هزینه پایین قابلیت الکترونیکی شدن داشته باشند، می توانند منجر به حذف پول خرد و سرعت بخشیدن به فرایند پرداخت شوند.
|
۳
|
سهولت کاربری فرایندهای بانکی: ترفندها و روشهایی که موجب ارتقای کیفی خدمات و یا افزایش کاربر پسند بودن فرایندها و سامانههای بانکی از جمله اینترنت بانک، همراه بانک و عابر بانک شوند.
|
۴
|
ترفندهای امنیتی: روشهای افزایش امنیت سامانههای بانکی، خرید الکترونیکی و پرداختهای غیر حضوری.
|
۵
|
ارزش افزوده خدمات بانکی: ترکیب فناوریها و خدمات مختلف بانکداری جهت ارائه محصولات و سرویسهای ارزش افزوده به مشتریان.
|
۶
|
پولهای نوپدید و شیوههای نوین بانکداری: بانکداری روی شبکههای اجتماعی (social banking)، بانکداری ابری (cloud banking)، ابزارهای مالی جدید مانند Bitcoin و شیوههای نوین بانکداری که قابل اجرا در کشور باشند.
|
۷
|
سیستمهای پرداخت مجازی: راهکارهای پرداخت بدون کارت، پرداخت غیر حضوری، کیف پول الکترونیکی آنلاین و آفلاین و ترویج ابزارهای تجارت الکترونیک.
|
۸
|
احراز هویت و اعتبارسنجی در فضای مجازی: راهکارهای قابل اجرا در احراز هویت مشتریان بانکی، اعتبارسنجی، صحهگذاری دادهها، جمعآوری اطلاعات و امضای دیجیتال.
|
۹
|
مدیریت و افزایش وفاداری مشتریان بانکی: روشهای جذب و نگهداری مشتریان، افزایش وفاداری، امتیازدهی، توسعه شبکه خدمترسانی و افزایش سهم بازار برای بانکها به کمک فناوریهای نوین.
|
۱۰
|
مدیریت صف تراکنشها: بهینهسازی صفتراکنشهای الکترونیک بانکها با توجه به اولویتهای بانک، زمانهای اوج، قطعیهای شبکه، مبالغ تراکنش، نوع تراکنش، دستگاه مورد استفاده و بکارگیری الگوریتمهای جدید کشف الگوها.
|
۱۱
|
پوشش بیمهای خدمات و تراکنشهای الکترونیک: راهکارهایی جهت توسعه خدمات بیمهای به منظور پوشش دادن ریسکهای مترتب به خدمات و تراکنشهای الکترونیک، ايجاد اطمينان به جبران خسارت وارده و ایجاد همگرایی میان نهادهای مرتبط یعنی شرکت های بیمه ، بانک ها و شرکت های پرداخت الکترونیک.
|
۱۲
|
توسعه استفاده از شبکههای اجتماعی در بانکداری: راهکارهایی برای استفاده هر چه بیشتر بانکها از بستر شبکههای اجتماعی به منظور کشف علایق و نیازمندیهای مشتریان و روندهای آنها و طراحی استراتژیهای بازاریابی و توسعه خدمات و محصولات بانکی با استفاده از این اطلاعات.
|
۱۳
|
توسعه استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک توسط مشتریان: ارائه راهکارها و پیشنهاداتی به منظور تشویق و هدایت هر چه بیشتر مشتریان بانکها به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به جای خدمات حضوری و سنتی.
|
۱۴
|
رتبهبندی مشتریان بانکی: ارائه راهکارها و پیشنهاداتی به منظور ارزیابی اعتباری و طبقهبندی مشتریان بانکی و در نتیجه پیشبینی اندازه ریسک متقاضیان تسهیلات بانکی و نهایتا کاهش میزان مطالبات معوق بانکی در بلندمدت.
|
شرکت در مسابقه و ارسال ایده