ورود کاربر
ایمیل
کلمه عبور
کلمه عبور را فراموش کرده ام  |
 
تاريخ : يازدهم بهمن 1393 ساعت 09:33   |   کد : 355

بانکداری باز؛
حلقه واسط کسب و کار و بانکداری متمرکز
در دومین روز برگزاری چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت نشستی با حضور  حجت جاهد، دکتر اکبر افتخاری، مسعود پشم چی ، مهران افسری و دکتر نیما امیرشکاری برگزار شد. 

 در نشست تخصصی بانکداری باز، پس از اشاره به پیشینه بانکداری متمرکز در ایران، بر لزوم حرکت به سمت بانکداری باز تاکید شد.

در دومین روز برگزاری چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت نشستی با حضور  حجت جاهد(معاون محصول شرکت توسن)، دکتر اکبر افتخاری(عضو هیئت مدیره بیمه ایران)، مسعود پشم چی(معاون فناوری اطلاعات بانک سینا)، مهران افسری(مدیر سیستم‌های نوین بانکی شرکت خدمات انفورماتیک) و دکتر نیما امیرشکاری(مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی) برگزار شد. 

در این نشست بر این نکته تاکید شد که: «بانکداری باز به عنوان واسط امکان ارتباط بین کسب و کار و بانکداری متمرکز را فراهم می‌سازد. از این رو قرابت زیادی با بانکداری شرکتی دارد».

سخنرانان این نشست از جمله الزامات بانکداری باز را شامل استانداردسازی، معماری مناسب و حاکمیت فناوری اطلاعات دانستند و بر لزوم فرهنگ‌سازی درست برای حرکت به سمت بانکداری باز تاکید داشتند.

آنها در ادامه گفتند: «هرچند شرکت‌های بزرگ مشتریان اصلی بانکداری باز هستند، ولی با گسترش دامنه آن، می‌توان شرکت‌های کوچک‌تر را نیز دخیل کرد. امنیت داده‌ها و تراکنش‌ها، محرمانگی اطلاعات، از دست دادن کنترل خدمات، احتمال نقض مقررات، امکان از بین رفتن نشان تجاری بانک‌ها، سرمایه‌گذاری کم و فرهنگ‌سازی ناکافی از جمله مواردی بود که به عنوان مهم‌ترین چالش‌های پیش روی توسعه بانکداری باز در این نشست بدانها اشاره شد».

همچنین در این نشست به این نکته اشاره شد که برای کاهش مشکلات امنیتی، بهتر است بانکداری باز به صورت تدریجی و با شروع از خدمات غیرمالی، اجرا شود.

 

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



Powered by AtenaHamayesh