ورود کاربر
ایمیل
کلمه عبور
کلمه عبور را فراموش کرده ام  |
 
تاريخ : چهاردهم دی 1392 ساعت 17:54   |   کد : 140

در سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت بررسی میشود
نقش شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند در نظام بانکی نوین

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: محورهای نقشه راه بانک مرکزی در دهه منتهی به افق 1400 در این همایش مطرح خواهد شد و مشاوران بین المللی این طرح در خصوص الگوهای موفق بانکداری مرکزی در سایر کشورهای جهان تجربیات خود را به مخاطبان ارائه می کنند.

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: محورهای نقشه راه بانک مرکزی در دهه منتهی به افق 1400 در این همایش مطرح خواهد شد و مشاوران بین المللی این طرح در خصوص الگوهای موفق بانکداری مرکزی در سایر کشورهای جهان تجربیات خود را به مخاطبان ارائه می کنند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، ناصر حکیمی در معرفی سخنرانان خارجی اظهار داشت: Paul Whitmore از چهره های شناخته شده در بانک های مرکزی دنیا به عنوان سخنران کلیدی در خصوص جهت گیری سیاست های بانک های مرکزی در ارتباط با فناوری اطلاعات سخن می گوید و Miles Au Yeung از مشاوران شرکت بین المللی Ernst & Young شیوه های مدیریت فناوری به منظور نیل به اهداف کسب و کار را ارائه می کند و همچنین Richard Hands از مشاوران بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در خصوص زیرساخت بازارهای مالی و نقش فناوری در مدیریت ریسک های این بازار سخنانی خواهد کرد.

وی گفت: دو موضوع هست که در همايش روي آن تاكيد بیشتري خواهد شد و آن دو موج است كه درواقع شبكه بانكي را در دو ساله آينده درخواهد نورديد .

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تصریح کرد: دو موضوعي كه در اين همايش بيشتر بايد روی آن بحث شود يكي بحث اثر شبكه هاي اجتماعي در نظام بانکداری نوین و بحث دوم گوشي هاي هوشمند است.

حکیمی اظهار داشت: در فعاليتهاي بانكي تا الان به اين صورت بوده كه مشتري به بانك مراجعه و نياز خود را مرتفع مي كرده است اما اکنون جهت گيري ها در حال معكوس شدن است و بانك سراغ مشتري مي رود و خدماتي كه بانكهاي مطرح دنيا به اين شكل ارائه ميكنند دير يا زود توسعه می یابد و در نهايت ما با پديده اي مواجه مي شويم كه بانكها بايد محيط را بشناسند و خودشان سراغ افراد بروند .

وی گفت: شايد كمي غريب باشد شايد قابل لمس نباشد ولي اين اتفاق در سطح بينالملل مي افتد و در ايران هم اين اتفاق خواهد افتاد و چه بهتر كه از تجربه ديگران استفاده كنيم و بتوانيم يك مسير كوتاه تري را طي كنيم .

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: پشت اين قضيه بحث بزرگ داده است که درواقع اطلاعات پيراموني است كه کاربران با فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از خودشان به جای مي گذارند که با گردآوري آنها در مورد نيازها و خواسته هاي کاربران اطلاعات زيادي در اختيار بانك ها قرار خواهد گرفت .

وی گفت: بحث دوم گوشي هاي هوشمند است، بسیاری از تحولاتي كه از سال 2005 ایجاد شده ناشي از کاربری گوشي‌هاي هوشمند و نقش آن در زندگی روزمره کاربران است.

وی افزود: لیکن به نظر مي رسد ارائه خدمات بانكی و پرداخت از طریق گوشي‌هاي هوشمند يك بحث اصلي است كه بايد براي آن راهبرد مشخص داشته باشیم .

حکیمی با اشاره به این مباحث به معرفی میزگردهای تخصصی مرتبط در سومین همایش بانکداری الکترونیک، پرداخت و گفت: میزگرد خدمات بانکی مستقل از مسیر ، ابزار و بانک با محورهای شبکه های اجتماعی ، مدیریت کانال ، ارزش افزوده خدمات بانکی و فناوری های مستقل از مکان و زمان ، میزگرد افق ابزارهای هوشمند و ارتباطات همراه در بانکداری با محورهای نقش بانک ها و اپراتورها، نقش قانون گذار ، فرصت ها و تهدیدها و زیرساخت ها و چالش ها و همچنین میزگرد نقشه راه بانکداری الکترونیک در چشم انداز 1400 با محورهای نقش بانک ها ، نقش قانون گذار ، تعامل بانک ها و قانون گذار و نظام بانکی و نهادهای بیرونی ، در این همایش برگزار می شود.

سومین همایش و نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در روزهای 16 و 17 دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



Powered by AtenaHamayesh