ورود کاربر
ایمیل
کلمه عبور
کلمه عبور را فراموش کرده ام  |
 
تاريخ : يازدهم دی 1392 ساعت 14:53   |   کد : 138

اهداف و محورهای کلیدی سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت تشریح شد
دكتر فرهاد نيلي، دبیر سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در نشستی خبری در بانک مرکزی به تشریح اهداف ، برنامه ها و محورهای سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در حضور خبرنگاران پرداخت.

دكتر فرهاد نيلي، دبیر سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در نشستی خبری در بانک مرکزی به تشریح اهداف ، برنامه ها و محورهای سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در حضور خبرنگاران پرداخت.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی همایش، رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: اين همايش سومين همايش از سلسله همايش هاي سالانه است که از زمستان سال 90 شروع شده و با توجه به استقبال زياد از آن، به یک حرکت سالانه برای مبادله سياستها ، رويكردها ، افقها و همكاري ها در حوزه بانکداری ایران تبدیل شده است.

نيلي افزود: از طرفي سومین دوره همايش در واقع نخستین همايش رسمي و سياستي است كه بانك مركزي بعد از آغاز بکار دولت یازدهم برگزار مي كند که در آن طرح ديدگاه هاي بانك مركزي را خواهیم داشت و بيشتر به محتواي بانكي و هسته بانكداري و آنچه كه مديران بانكي بايد درخصوص آن باید آگاه شوند می پردازد.

دبیر سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهار داشت: در این همایش دو روزه که در روزهای 16 و 17 دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود علاوه بر دکتر ولی الله سیف رئيس کل بانك مركزي ، همچنین دكتر محمود واعظي وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور خواهد داشت تا در جریان دغدغه ها و مشکلات دیرپای زیرساختی بانک ها قرار گرفته و آمادگی وزارت ارتباطات را برای رفع آن ها اعلام کند.

دکتر نیلی تصریح کرد: برآورد ما اين است كه تمركز رئيس کل بانك مركزي بر عزم و اراده بانك مركزي در خصوص نوسازي نظام بانکی کشور باشد همانگونه که شاهدیم بانکداری در دنيا با سرعت زيادي در مسیر تحول پيش مي رود و ما بنا بر دلايل مختلفي با آن فاصله گرفته ايم و قطعا يكي از اولويت هاي نظام سياستي بانکی در ایران است که اين نوسازي در نظام بانکی کشور ایجاد شود.

وی اظهار داشت: بانك ها بايد بتوانند تمرين كنند كه در ارائه زيرساختها با هم همكاري و رقابت كنند و اين نوعي تحول در نظام بانكي است .

دبیر سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت خاطرنشان کرد: ما اميدواريم اين همايش اين نويد را بدهد كه يكي از دغدغه هاي مهم بانك مركزي نوسازي نظام بانكي کشور است .

دکتر نیلی تصریح کرد: استفاده از فناوری اطلاعات در مسیر توسعه بانکداری در ایران به معنای این نیست که مدیرعامل بانک باید یک متخصص فناوری اطلاعات باشد بلکه به معنای اینست که این فرد به بهترین شکل از فناوری اطلاعات در جهت تحول و نوسازی نظام بانکی استفاده کند.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: اين همايش براي 4 گروه طراحي شده است كه گروه اول مديران ارشد بانكها ، گروه دوم كارشناسان IT بانكها ، گروه سوم شركتهايي هستند كه خدمات بانكداري الكترونيك را ارائه مي دهند و گروه چهارم اساتيد و دانشجوياني هستند كه در حوزه مديريت، صنايع و مخابرات مشغول به كارند.

وی گفت: مخاطبان اصلی سخنرانی های همایش مدیران ارشد و تصمیم گیر در بانک ها هستند تا از این طریق بتوانند درک بهتری از جایگاه فناوری های نوین در کسب و کار بانکی پیدا کنند و در تصمیم گیری های استراتژیک این حوزه عملکرد بهتری داشته باشند.

به گفته دبیر همایش قطعی شدن حضور 6 تن از مدیران عامل بانک ها به عنوان سخنران و یا عضو میزگرد تاکنون نشان دهنده تغییر ذهنیت مدیران بانک ها نسبت به فناوری اطلاعات از نگرش ابزاری به دیدگاهی استراتژیک است.

وی خاطرنشان کرد: استقبال 18 بانک برای حضور در سومین جشنواره دکتر نوربخش که اختتامیه آن همزمان با روز دوم همایش برگزار خواهد شد نیز شاهدی دیگر بر اهمیت استراتژیک بانکداری الکترونیک نزد مدیران ارشد بانکی است.

نیلی گفت: در جشنواره سال جاری 18 محصول جدید بانکداری الکترونیک از سوی بانک ها معرفی شده که هیات داوران مشابه سال های قبل طرح های برتر را انتخاب کرده اند تا در اختتامیه همایش معرفی و از آنان قدردانی کنند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی همایش ، در ادامه این نشست، ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: محورهای نقشه راه بانک مرکزی در دهه منتهی به افق 1400 در این همایش مطرح خواهد شد و مشاورین بین المللی این طرح در خصوص الگوهای موفق بانکداری مرکزی در سایر کشورهای جهان تجربیات خود را به مخاطبان ارائه می کنند.

وی در معرفی سخنرانان خارجی اظهار داشت: Paul Whitmore از چهره های شناخته شده در بانک های مرکزی دنیا به عنوان سخنران کلیدی در خصوص جهت گیری سیاست های بانک های مرکزی در ارتباط با فناوری اطلاعات سخن می گوید و Miles Au Yeung از مشاوران شرکت بین المللی Ernst & Young شیوه های مدیریت فناوری به منظور نیل به اهداف کسب و کار را ارائه می کند و همچنین Richard Hands از مشاوران بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در خصوص زیرساخت بازارهای مالی و نقش فناوری در مدیریت ریسک های این بازار سخنانی خواهد کرد.

ناصر حكيمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: دو موضوع هست که در همايش روي آن تاكيد بیشتري خواهد شد و آن دو موج است كه درواقع شبكه بانكي را در دو ساله آينده درخواهد نورديد .

وی تصریح کرد: دو موضوعي كه در اين همايش بيشتر بايد روی آن بحث شود يكي بحث اثر شبكه هاي اجتماعي در نظام بانکداری نوین و بحث دوم گوشي هاي هوشمند است.

حکیمی اظهار داشت: در فعاليتهاي بانكي تا الان به اين صورت بوده كه مشتري به بانك مراجعه و نياز خود را مرتفع مي كرده است اما اکنون جهت گيري ها در حال معكوس شدن است و بانك سراغ مشتري مي رود و خدماتي كه بانكهاي مطرح دنيا به اين شكل ارائه ميكنند دير يا زود توسعه می یابد و در نهايت ما با پديده اي مواجه مي شويم كه بانكها بايد محيط را بشناسند و خودشان سراغ افراد بروند .

وی گفت: شايد كمي غريب باشد شايد قابل لمس نباشد ولي اين اتفاق در سطح بينالملل مي افتد و در ايران هم اين اتفاق خواهد افتاد و چه بهتر كه از تجربه ديگران استفاده كنيم و بتوانيم يك مسير كوتاه تري را طي كنيم .

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: پشت اين قضيه بحث بزرگ داده است که درواقع اطلاعات پيراموني است كه کاربران با فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از خودشان به جای مي گذارند که با گردآوري آنها در مورد نيازها و خواسته هاي کاربران اطلاعات زيادي در اختيار بانك ها قرار خواهد گرفت .

وی گفت: بحث دوم گوشي هاي هوشمند است، بسیاری از تحولاتي كه از سال 2005 ایجاد شده ناشي از کاربری گوشي‌هاي هوشمند و نقش آن در زندگی روزمره کاربران است.

وی افزود: لیکن به نظر مي رسد ارائه خدمات بانكی و پرداخت از طریق گوشي‌هاي هوشمند يك بحث اصلي است كه بايد براي آن راهبرد مشخص داشته باشیم .

حکیمی با اشاره به این مباحث به معرفی میزگردهای تخصصی مرتبط در سومین همایش بانکداری الکترونیک، پرداخت و گفت: میزگرد خدمات بانکی مستقل از مسیر ، ابزار و بانک با محورهای شبکه های اجتماعی ، مدیریت کانال ، ارزش افزوده خدمات بانکی و فناوری های مستقل از مکان و زمان ، میزگرد افق ابزارهای هوشمند و ارتباطات همراه در بانکداری با محورهای نقش بانک ها و اپراتورها، نقش قانون گذار ، فرصت ها و تهدیدها و زیرساخت ها و چالش ها و همچنین میزگرد نقشه راه بانکداری الکترونیک در چشم انداز 1400 با محورهای نقش بانک ها ، نقش قانون گذار ، تعامل بانک ها و قانون گذار و نظام بانکی و نهادهای بیرونی ، در این همایش برگزار می شود.

سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در روزهای 16 و 17 دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



Powered by AtenaHamayesh